Video killed the radio star a teď dominuje i sociálním sítím. Obrázek už nestačí, uživatelé chtějí víc. Abychom v té záplavě informací zaujali, je třeba naší tvorbu doslova "rozhýbat", dát jí nějaký další rozměr. Ukázat příběh, který dal vzniknout tomu parádnímu potisku, co nosíme na tričkách. Lidé se už nespokojí jen s potištěným tričkem, chtějí vidět, kdo za ním stojí, nahlédnout pod pokličku. Proto vyzýváme grafiky, aby se směle vrhli do natáčení videí, aby nám přiblížili svou tvorbu, odhalili své rituály, nezdary i vítězství. Ukažte se nám se vším všudy!
O co nám jde? Až budete tvořit něco nového na tričko, nezapomeňte to náležitě zdokumentovat. Ukažte, jak jste došli k takovému nápadu, nahrávejte svoje první skicy, trable a nepovedené návrhy, skenování do počítače, zachyťte svou práci v grafickém programu pomocí screen capture programů, na konci se ukažte v hotovém tričku. Fantazii se meze nekladou! Jen je třeba, aby mělo video svůj příběh a vtip, aby kombinovalo více záběrů z několika fází kreativního procesu. Nestačí tedy jen video nahrané pomocí screen capture (nahrávání plochy při práci v programu).
Video by mělo mít ideálně něco kolem 1 minuty. Pro Instagram se nabízí vytvořit verzi v poměru stran 1:1. Potisk, kterého se video týká by měl být realizovaný. Za každé takové kreativní video vyplatíme grafikovi 1 000 Kč.
Inspirovat se můžete třeba první takovým videem od Zuzika:
Zdrojem inspirace může být také video, které přichystal Instagram při přechodu na nové logo:
Neseme dobré zprávy. Od nového roku jsme se rozhodli významně navýšit měsíční odměny z prodejů bastardích triček. Profitovat budou všichni aktivní grafici.
Rozhodli jsme se tak ze dvou důvodů. Jednak proto, že chceme být spravedlivější, podělit se náležitě s našimi tvůrci o zisk a ocenit tak jejich dlouhodobý přínos a jednak proto, že chceme autory motivovat k další tvorbě.
Nově si tedy grafici, nad rámec standardní odměny, každý měsíc rozdělí 6 600 Kč namísto původní tisícovky, to je bezmála 80 000 Kč za rok. Zároveň jsme rozšířili počet oceňovaných motivů ze tří na patnáct, abychom docenili i takové kousky, které to nedotáhnou na stupně vítězů, ale jsou pro nás dlouhodobě přínosem. Za nejprodávanější potisk měsíce dostane autor 1 000 Kč, druhá příčka vynese 900 Kč, třetí v pořadí pak 800 Kč a takhle to pokračuje sestupně až do 10. místa, za které vyplatíme 200 Kč. Stejnou odměnu 200 Kč si pak odnesou všichni na 11. – 15. místě. Čím víc populárních motivů autor v TOP 15 bude mít, tím víc bude moct nasbírat.
Žádná změna ale není jen tak. Na oplátku chceme, aby grafici prokázali svou aktivitu a nezaspali nám, jak se říká, na vavřínech. Podmínkami pro vyplácení měsíčních odměn jsou tak minimálně jeden realizovaný potisk za posledních 12 měsíců a minimálně jeden návrh v TOP hodnocení za posledních 6 měsíců. Pokud autor tyto dvě podmínky nenaplní, bude považován za neaktivního grafika a nedosáhne tak na svou měsíční odměnu. Princip aktivity/neaktivity se vyhodnocuje po měsících a má klouzavou povahu. To znamená, že pokud chce autor inkasovat odměnu např. za březen 2016, musí mít nejméně jeden realizovaný potisk v období od března 2015 do února 2016 a minimálně jeden návrh v TOP hodnocení v období od září 2015 do února 2016.
Aktuální odměny za konkrétní měsíc si bude moct grafik přehledně zobrazit ve svém profilu na webu www.bastard.cz, kde si také zažádá o vyplacení případných odměn, a to buď bankovním převodem a nebo v podobě slevového kupónu na nákup.
Na co se tedy může těšit bastardí grafik v případě, že budeme tisknout jeho motiv? Standardní odměnu za realizaci potisku 4 000 Kč a tričko/mikinu zdarma má jisté vždy. V případě, že je aktivním grafikem, pak má šanci získat i pohyblivé měsíční odměny podle prodejnosti svých potisků.
Nový systém odměn je především velkým poděkováním vám všem, kteří formujete tvář Bastardu. Bez vás by to nešlo!
Zdravím. V tomto príspevku by som rád ukázal ako si občas pri tvorbe návrhu alebo grafiky pomôžem s 3D efektom. Všetky návrhy tvorím výhradne v programe Adobe Illustrator, nakoľko sa mi lepšie pracuje s vektormi, a tiež sa mi viac páčia línie a plochy, s ktorými sa dobre edituje.
Na názornú ukážku ako si pomôcť s 3D efektom som si vybral svoj návrh Wrong Apple, kde som potreboval vytvoriť iPhone v 3D a v perspektíve. Pred tým ako začneme, chcem podotknúť, že Illustrator nieje 3D program, ale dokáže pracovať s efektom, ktorý vie dať 3. rozmer nejakej ploche, ktorú vytvoríme. Práca s týmto efektom je pomerne jednoduchá. Najprv si ukážeme, ako som vytvoril 3D iPhone, potom ako sa dá dodatočne pracovať s 3D efektom.
1. Překreslení/zjednodušení objektu
Prekreslil som iPhone do jednoduchej podoby. Keď mám hotovú 2D grafiku, je dôležité aby som všetky súčasti zoskupil.
2. Aplikování 3D efektu
Zvolím Effect -> 3D -> Extrude & Bevel. Otvorí sa mi okno, kde si najprv zaškrtnem Preview, aby som priamo videl, ako s objektom otáčam. Objekt otáčam pomocou kocky v okne, kde modrá strana kocky značí predok objektu (v mojom prípade je to display iPhonu).
V možnosti Perspective nastavím požadovanú perspektívu objektu, aby iPhone vypadal viac priestorovejšie. Pomocou kocky si ešte pootočím iPhone do uhlu, ktorý sa mi najviac pozdáva a v možnosti Extrude Depth si navolím hlúbku iPhonu. Následne potvrdím OK.
3. Finální podoba
Aby som mohol ďalej s iPhonom pracovať, je dôležité expandovať efekt do kriviek. To znamená, že si označím iPhone, zvolím
Object -> Expand Appearance. Po expandnutí dostanem takýto obrázok s množstvom kriviek, ktoré ani nieje pri výsledku vidno a nebudem ich potrebovať.
Preto si bielou šípkou pooznačujem len tie časti, ktoré je vidieť a budem s nimi pracovať. Označujem tak, že držím Ctrl a ľavým tlačítkom myši klikám na potrebné plochy. Keď mám všetko označené, presuniem si výsledok na bok a zvyšok, ktorý ostal odstránim. Nakoniec poohraničujem outlinom niektoré línie a pomením farby podľa potreby.
4. Další možnosti 3D efektu: Rotate a Revolve
Ďalšia možnosť, ktorú 3D efekt ponúka je Rotate. Nie je to rozšírenie objektu o tretí rozmer. Tento efekt slúži len na otáčanie 2D objektu v pomyslenom 3D priestore. Poslednou možnosťou je Revolve a hodí sa ak chceme vyhotoviť 3D objekt s využitím radiálu (jednoducho objekt, ktorý má stredovú os). Opäť zaškrtneme Preview a zvolíme či chceme nami predkreslený útvar obtočiť po jeho ľavom okraji alebo pravom.
3D efekt v Illustratori ponúka aj dodatočné možnosti ako napríklad, nasvietenie objektu, či má byť povrch objektu matný, lesklý, ... Sú to také doplnkové funkcie, ktoré osobne moc nevyužívam, ale vám sa môžu hodiť, takže neváhajte vyskúšať :)
Velikonoce hrají všemi barvami! Barevné jsou podle tradice i dny tzv. pašijového týdne, který předchází Velikonočnímu pondělí. A protože nechceme, aby vás o Velikonocích pokakal beránek, přichystali jsme pořádnou a stejně pestrobarevnou bastardí nadílku.
Až do Velikonočního pondělí jsme zlevnili většinu zboží o 15 %. Slevových kódů je hned několik a každý je spjatý s jednou konkrétní barvou, která je v paletě barev velikonočního týdne. Vyberte si tu svou! Všechny kódy jsou aktivní po celý týden až do Velikonočního pondělí 28. 3. Načtou se do košíku automaticky po kliknutí na konkrétní obrázek níže.
Modré pondělí
Žluté úterý
Sazometná (škaredá) středa
Zelený čtvrtek
Bílá sobota
Červené (Velikonoční) pondělí
Týden začíná Modrým pondělím. Všichni ví, že modrá je dobrá. Slevu na modrá trička si vykoleduješ vložením kódu MODRA2103 do nákupního košíku. Nebo stačí zobrazit modré zboží >> a kód se načte do košíku sám.
Následuje Žluté úterý. V pondělí a v úterý se v domech tradičně gruntovalo, aby bylo na svátky vše připravené. Všechny žluťásky jistě potěší slevový kód ZLUTA2203.Zobrazit žluté zboží >>
Škaredá nebo také Sazometná středa. Jak název napovídá, vymetaly se saze z komínů a podle pověry se neměl nikdo škaredit, jinak by mu to zůstalo celý rok. Pro všechny umouněné kominíky máme černá trička, na těch přeci není nic vidět. Slevový kód na černá trička: CERNA2303.Zobrazit černé zboží >>
Na Zelený čtvrtek utichají kostelní zvony a odlétají do Říma pro požehnání. Bývá zvykem vařit jídlo zelené barvy s různými bylinkami. Bastardí fanoušci k takovému jídlu usedají zásadně v zelených tričkách. Slevový kód na zelená trička: ZELEN2403.Zobrazit zelené zboží >>
Velký pátek je prostě velký, už jen proto, že se připomíná ukřižování Krista a země vydává své poklady. Pátek není nijak zabarvený, ale jelikož je velký, žádné tričko mu nesedí. Ovšem možná se navlékne do našich 3XL nebo 4XL.Zobrazit velké zboží >>
Na Bílou sobotu se vrací zvony z Říma, peče se a zdobí a chlapci pletou pomlázky, aby mohli v pondělí holky pořádně zmalovat. Holky zas malují velikonoční vejce a doufají, že to nebude takový nářez. A pro jistotu si skládají bílá trička, kterými si pak v pondělí vystelou pozadí. Slevový kód na bílá trička: BILA2603.Zobrazit bílé zboží >>
O Velikonoční neděli končí několikatýdenní období půstu… Konečně! :) To neznamená nic jiného než, že se objeví více zájemců o nadměrné velikosti triček. Zobrazit velké zboží >>
Velikonoční pondělí si někteří pamatují velmi dobře, zejména pak ženy, které dostávají vyšupáno a někteří si tento den zas nepamatují vůbec. Ano, máme na mysli muže, kteří vyrazí na koledu a místo sbírání vajíček do sebe klopí panáky jeden za druhým. Pondělí se jinak nazývá Červené, to asi díky těm rudým uměleckým dílům, co vznikají na dámských pozadích. Abyste s tímto dnem dokonale ladili, červená trička nesmí chybět. Slevový kód na červená trička: CERVENA28.Zobrazit červené zboží >>
Slevové kódy nelze kombinovat. Musíte si tak pečlivě rozmyslet, jakou barvu oblečete. Ale zato je můžete uplatnit až do Velikonočního pondělí 28. 3.
Velká losovací soutěž pro grafiky zná své vítěze. Tentokrát jsme mezi naše kreativce rozdělili rovných 45 000 Kč, o 5 000 Kč víc než loni. Do osudí jsme zařadili 12 autorů a jejich 28 potisků, které jsme vybrali do prodeje od 20. srpna 2015 do konce února 2016. Některé z motivů ještě čekají na svou premiéru, tedy nejsou v prodeji. Soutěž jsme losovali za přítomnosti většiny našich autorů na Sletu bastardích grafiků, který se konal v pátek 4. 3. v Praze.
Cenu pro nejproduktivnějšího grafika ukořistil za svých deset motivů Dežik a získal odměnu 7 000 Kč. Nemusel se tak spoléhat na štěstěnu v samotném losování, ta se na něj beztak usmála. Prvním vylosovaným motivem byly Zobáci, za které si Dežik vysloužil první cenu 18 000 Kč. Druhou cenu 12 000 Kč získal inmax s potiskem You Know Nothing a třetím šťastlivcem se stal Rax s návrhem Origasmi, ten si vysoutěžil 8 000 Kč.
Kdo vyhrál?
1. Dežik, Zobáci - 18 000 Kč (12 000 Kč v hotovosti + 6 000 Kč ve zboží)
2. inmax, You Know Nothing - 12 000 Kč (7 000 Kč v hotovosti + 5 000 Kč ve zboží)
3. RAX, Origasmi - 8 000 Kč (4 000 Kč v hotovosti + 4 000 Kč ve zboží)
Ahoj, jsem Háňa a chtěla bych vám ukázat, že i ti z vás, kteří jako já nenechají dopustit na tradiční techniky ruční kresby nemusí zoufat a směle mohou zrealizovat svoje nápady. Jak postupuju při zrození potisku já s využitím ruční kresby jako pilíře návrhu, vám ukážu na svém posledním obrázku „VyMetal“ v původním znění „Metálista“.
Výhodou techniky, kterou používám je, že s ní na počátku můžete pracovat prakticky kdekoliv vás napadne a kde máte s sebou zrovna tužku a kus papíru, případně rovnou fixy. Samozřejmostí je nejprve nalézt vhodnou myšlenku, na což bohužel nemám 100% radu, jak na to. Mnohdy je to pouhá náhoda, kdy vás zkrátka políbí múza na čelo a důvtipná myšlenka je na světě. Každopádně nejdůležitější je neustále se dívat kolem sebe. Pozorovat lidi, reklamy, prohlížet internet a nechat se inspirovat vším, co vidíte a slyšíte.
Mé návrhy vznikají v podstatě v pěti hlavních krocích:
1. Nápad a sbírání informací
Přemýšlela jsem dlouho co vytvořit. Pravdou je, že ze světa hudby moc potisků vytvořeno nebylo, a tak se vlivem několika asociací zrodilo nejprve slovo „Metálista“ a nápad dostával v hlavně svůj vizuální charakter. Nedílnou součástí byl v tomto případě i web a hledání toho, jak vlastně opravdoví metalisté vypadají, co nosí za tetování, oblečení jaké mají vlasy apod. Obrázek, i když využívám stylizaci, by měl využívat jistou míru reality. Chci, aby se obrázek líbil právě cílové skupině lidí, která poslouchá daný žánr, a tak je důležité, aby obsahoval do jisté míry charakteristické prvky metalu.
2. Papír a tužka – první skica
Nejtěžší část je tedy hotová a teď konečně k té realizaci. Já osobně preferuji více ruční kresbu před digitální, a proto vždy začínám s papírem a tužkou. Můžu ji použít kdekoliv, ať už doma nebo venku, kde není přístup k počítači nebo tabletu. I skuteční komiksoví umělci pracovali a mnohdy i pracují nejprve technikou ruční kresby s nástroji jako jsou papír, tužka, fix či tuš. Nejprve tedy kreslím tužkou podobu Metálisty. Chlapíka poslouchajícího drsnou hudbu. Je to mnohdy pokus omyl. I když mám v hlavě myšlenku, jak by mohl obrázek vypadat, často se jeho konečná podoba vytváří až přímo na papíře, kde zkouším různé podoby charakteru, přidávám nebo ubírám detaily podle fotek skutečných drsných chlapíků nebo vlastní invence až do té doby, než jsem spokojená. Samozřejmě nezapomínám ani na smeták, který v tomto případě hraje klíčovou roli. Není to pořád ono. Přidávám tedy ostny na rameno a pavouka na koště. :)
3. Fix – klíčová fáze
Následně přichází na řadu fix, který dodá náčrtu konečný styl kresby. Je to vlastně nejdůležitější krok z celé práce. I když by se někomu zdálo, že prostě jen obtáhnu, co jsem nakreslila tužkou, není tomu tak. Mnohdy se až tady rozhodnu něco přidat, některou linku zesílit či vůbec nedělat. Často až tady dokreslím i detail, který mě právě napadne, protože jak řekl slavný architekt Mies van der Rohe „Bůh je ukryt v detailech“ a právě to je někdy to, co kresbě může chybět a dodat jí živost.
4. Vektorizace: Z papíru a pixelů do linek a vektoru
Pokud usoudíte, že je kresba hotová, dostanete se ke kroku, kde se počítači už prostě nevyhnete. Je potřeba kresbu dostat nějakým přenosovým zařízením do počítače (sken či foťák) a pak kresbu zvektorizovat. Než kresbu budete ale fotit, nezapomeňte vygumovat veškerou tužku z papíru, aby na papíře nezůstaly rušící zbytečné čáry. Je-li obrázek v digitální podobě, připravím ho před převodem do vektorů nejprve ve Photoshopu pomocí nástroje „Úrovně“ (Obraz > Přizpůsobení > Úrovně), kde umocním černou (stíny) posunutím jezdce více doprava a naopak i bílou (světla) posunutím vlevo tak, aby na obrázku byla jen kresba a žádné další šedé rušící šumy, které mohou vzniknout při přenosu a překážely by u vektorizace. Případně obrázek oříznu jen na okolí kresby.
Když mám hotovo, otevřu si Illustrator a objekt si zvektorizuji přes volbu „Živá vektorizace“. Buď lze využít některou z přednastavených možností jako Komiksová kresba, Černobílé logo, Výchozí nebo využít vlastní nastavení, jak je popsáno v článku od inmaxe. V podstatě jde o to, nalézt vhodné nastavení, aby nedošlo k přílišné ztrátě detailů. Poté označím obrázek a dám volbu „Rozdělit“, která se objeví na horní liště po převodu do vektorů a odstraním zbytečné bílé pozadí. Zbytek bílé plochy ponechám pro obarvení obrázku.
5. Blížíme se k cíli – barva a písmo
Jakmile je obrázek konečně ve vektorech, je to jen na vlastní fantazii jakou barevnou podobu dostane. Vzniklé bílé plochy libovolně obarvím. Nezapomeňte však na to, že pořízená fotka obrázku byla v barevném prostoru RGB, ale k tisku je potřeba CMYK. Proto než začnete s obarvováním, je potřeba přes volbu Soubor > Barevný režim dokumentu > CMYK barva změnit barevnost na tiskové barvy. Jinak se budete možná hodně divit, že křiklavé barvy v RGB by ve CMYK tisku vypadaly úplně jinak.
Bastardí trička se ve výsledku tisknou v barvách Pantone. Tyto barvy vybírá podle vzorníku až Bastard při finalizaci dat do tiskárny. (pozn. Bastardu)
Barva ale mnohdy není to, co je potřeba obrázku k jeho dokončení dodat. Někdy jako i tady dělá final i nápis s vhodně vybraným fontem. Původní návrh byl „Metálista“. Bylo tedy na místě najít nějaký vhodný font podobající se právě písmům z metalových plakátů a tím umocnit hudební styl. Jak ale mnozí vědí, každý přemýšlí jinak a je dobré návrh někdy ukázat před realizací jiným lidem, které napadne něco dalšího. Nebraňte se tvrdohlavě cizím názorům, můžou vám i pomoct k dalšímu nápadu. Proto se díky veřejnému hlasování stal z Metálisty „VyMetal“, který zkrášlí trička metalových nadšenců.
I když možná můj postup vypadá složitě, není tomu tak. Rozhodně, pokud máte rádi kresbu jako takovou, je na ni v tomto stylu práce dostatek prostoru. Nemusíte zoufat pokud třeba nevlastníte tablet, ale chtěli byste něco zkusit vytvořit. Jde to i bez toho a není to překážka. Naopak, takhle můžete nakreslit svůj nápad třeba i na metalovém koncertu a nemusíte čekat, až dorazíte domů k počítači :)
Ahoj, jsem Dežik a vítám Vás u svého druhého blogpostu. Chtěl bych se věnovat práci s vrstvami a to od úplné píky. Pamatuji si totiž, že právě vrstvy pro mě byly absolutní španělskou vesnicí a jejich pochopení pro mne bylo něco jako objevení zlatého pokladu. Dole najdete video, které tento tutoriál dále rozšiřuje. Začneme otevřením nového dokumentu (Ctrl+N).
V pravém dolním rohu je okno nazvané "Vrstvy" nebo "Layers" a to je pro nás klíčové. S novým dokumentem se nám otevřela první vrstva, která se jmenuje "Pozadí" nebo "Background", doporučuji do této vrstvy nepracovat a nechat si ji jako pojistku. Uděláme si novou vrstvu. Můžeme použít dva způsoby, první je klávesová zkratka "Ctrl + J", která nám zduplikuje již vytvořenou vrstvu "Pozadí / Background" a nebo kliknutím na druhou ikonku zprava v pravém dolním rohu (hned vedle ikonky koše) pojmenovanou "Vytvořit novou vrstvu / Create a new layer". Tato funkce nám udělá novou prázdnou vrstvu.
Vrstvy přirovnávám k průhledným fóliím, které se postupně skládají na sebe. Podle toho, jak zakryjeme/popíšeme vrchní "folii", tak bude vidět obsah spodních "fólií". Ukážeme si to na následujícím obrázku. Do vrstvy č. 1 udělám křížek a do vrstvy č. 2 červené kolečko, které nám zakryje křížek, protože se vrstva č. 2 nachází nad vrstvou č. 1.
Pořadí vrstev můžeme změnit chytnutím vrstvy, tažením a vsunutím vrstvy mezi požadované dvě. Vrstvy a skupiny (níže) se dají přejmenovat a to dvojklikem na jejich název, přepsáním a potvrzením pomocí klávesy "enter".
Pro lepší přehlednost se vrstvy dají i seskupovat. Jsou na to dva způsoby. 1) Kliknutím na tlačítko "Vytvořit novou skupinu / Create a new group". Vytvoří se nám nová skupina, do které si můžeme přesunout vybrané vrstvy (pozor, pro skupiny platí stejné pravidlo jako pro vrstvy - čím výš je položená, tím je více vidět a taktéž vrstvy v ní). 2) Další způsob je označení vrstev, které chceme mít seskupené, a stisknutí kláves "Ctrl+G". Zobáčkem si skupinu zavíráme a otevíráme, abychom viděli, které vrstvy jsou uvnitř. Pokud chci udělat ze skupiny jednu vrstvu, označím vrstvu a použiji klávesy "Ctrl+E". Když si chci skupinu zachovat, ale zároveň z ní udělat vrstvu, stlačím "Ctrl+Alt+E". V tomto případě se vrstva obtiskne a skupina zůstane zachována.
Poslední, o čem chci mluvit a co je mou oblíbenou funkcí, je barevné zvýraznění vrstev a skupin. Najdeme si vrstvu nebo skupinu, kterou chceme zvýraznit, klikneme na ní pravým tlačítkem myši a dole si najdeme barvu, kterou budeme zvýrazňovat. Hodí se to například pro práce určené sem na Bastard.cz, kde je limit 5 barev.
Nezapomeňte zhlédnout i video níže, které dále rozvíjí zmiňované poznatky a ukazuje je v praxi. Vrstvy toho samozřejmě umí mnohem a mnohem více, ale to už je na další tutoriál. Tak ať vám to s těmi vrstvami jde! ;)
Vánoce už doslova buší na dveře, obchodní centra praskají ve švech, ale vy můžete být v klidu! V Bastardu vyřešíte dárky těsně před Štědrým dnem a pak už si budete jen užívat tu pravou vánoční pohodu. Máme pro vás přehled termínů, které byste neměli propásnout, pokud chcete svůj balík do Vánoc.
Všechny naše zásilky odesíláme každý den prostřednictvím Balíku do ruky České pošty anebo IN TIME spedice s garancí doručení do druhého pracovního dne. Přesto se může stát, že se v těchto, pro pošťáky velmi vypjatých dnech, zásilka o jeden den zpozdí. Svůj balík můžete sledovat prostřednictvím aplikace České pošty anebo INTIME aplikace. Číslo balíku obdrží každý e-mailem při odeslání zásilky.
Do kdy je třeba objednat, aby vám byl balíček doručen do Vánoc?
Pokud si chcete zásilku vyzvednout osobněv pražském CVRKu, stačí, když objednáte nejpozději do středy 23. 12. do 12. hodiny. Balíček si pak můžete vyzvednout buď ještě ve středu večer mezi 18. a 19. hodinou nebo přímo na Štědrý den od 10 do 16 hodin.
Dárkové poukazy doručované elektronicky (tedy e-mailem) můžete objednávat až do 23. 12. s tím, že nám na e-mail info@bastard.cz zašlete potvrzení o platbě z vašeho internetového bankovnictví nebo zaplatíte pomocí platební karty či Paypalu, který umožňuje okamžitý převod peněz.
Případné dotazy pište na info@bastard.cz nebo do diskuze dole.
Přejeme Vám pohodové Vánoce a hromadu vytoužených dárků!