Zavřít okno

Zadej e-mail






nebo

Přihlásit se přes Facebook
Poštovné už od 49 Kč

Dežik: Jak v návrhu pracovat se světlem

vystaveno: 22.05.2014 | přečteno: 10105x | komentářů: 1 | přejít na diskusi

Ahoj, jsem Dežik a chtěl bych Vám ukázat, jak postupuji, když dělám nějaký design určený na triko. Budu rád, když Vás nějakým způsobem inspiruji či nasměruji. V mém „tutoriálu“ bych se chtěl zaměřit hlavně na práci se světlem, což si myslím, že je jedna z nejdůležitějších věcí v grafice. Pro začátek bych chtěl konstatovat, že hodně věcí, které budu popisovat, jsem se naučil od mistrů grafiků, jako jsou například Rax, Ladis, Inmax, apod. Vše je děláno v Adobe Photoshop a následně vektorováno v Adobe Illustrator.

Náčrt návrhu

Jakožto velikost plátna pro Freddyho jsem zvolil 3 000 x 5 000 pixelů. A v prvním kroku si, do nové vrstvy (Ctrl + J) načrtnu motiv. A to tak, že si vezmu 100% tvrdý štětec o velikosti třeba 2 px a začnu čmárat. Když jsem s náčrtem spokojený, obtáhnu náčrt větším štětcem (kolem 5 px).

Obarvení návrhu

Teď přichází řada na základní barvy. Opět štětec libovolné velikosti a 100% tvrdosti, kterým maluji do nové vrstvy, kterou si přetáhnu pod vrstvu s obtaženým náčrtem. Pro každou barvu volím novou vrstvu.

Práce se světlem

Takže základní barvy bychom měli. Teď se dostáváme k jádru věci – světlo, to maluji tvrdým, malým štětcem. Světlo nám pomůže udělat Freddyho plastičtějšího. Nějaké detaily světlem vytáhneme a něco zase zahalíme do stínu, čímž tomu dáme větší hloubku. V tomto případě je potřeba si uvědomit, kolik a jaké zdroje světla chceme použít. Já jsem zvolil takové bílé, lehce nažloutlé světlo, jehož barvu jsem pak použil i na peříčka. Imaginární zdroj světla mám někde vlevo nahoře (z našeho pohledu). Barva světla Vám pomůže dát motivu požadovanou atmosféru. Můžete použít i více zdrojů světla a každé směrovat z jiného úhlu, ale myslím si, že každé nové světlo vyžaduje i větší cit grafika. Je potřeba respektovat dráhu světla v ohledu na Freddyho rysy. Například by se světlo nemělo objevit za jeho uchem apod. Občas dělám i to, že si myší simuluji cestu světla. Na pozadí jsem si dal černou barvu, která znázorňuje barvu trika, pro lepší představu.

Tvorba stínů

Jedna z posledních věcí jsou stíny. Stíny si dělám do nové vrstvy, kterou poté seskupím s vrstvou s náčrtem. Pro stíny platí to samé, jako pro světlo a to respekt světelného zdroje! Štětec si navolím opět 100% tvrdý, ale zmenším si krytí na něco kolem 10%. To, co je dál od světelného zdroje, tam přejedu štětcem víckrát a udělám oblast tmavší, to platí i pro oblasti, které sice nejsou daleko od zdroje, ale zákonitě na ně světlo nedopadá (spodní část paže, oblast za uchem, atd.). Pomocí stínů můžete tvořit další detaily, jako já například vytvořil ohyby svetru.

Tak to by bylo ve zkratce vše. Toto téma chce asi trochu cviku, ale myslím si, že po pár tazích všemu přijdete na kloub. Doufám, že jsem Vám tímto popisem nějak pomohl a že jsem vše správně vysvětlil a budu se těšit na Vaše reakce. Takže dobré světlo a pohodový den Vám přeji :)





Diskuse k tomuto příspěvku

Podívej se také do sekce časté dotazy.

jméno:  

Požaduji odpověď Bastard.cz
Upozornit na reakce e-mailem
profilové foto Miluna - nepřihlášený/á  | 22.05.2014
+4
Skvěle napsáno! myslím, že spoustu lidem to pomůže, stejně jako mě! Díky - Buba :-*