Zavřít okno

Zadej e-mail






nebo

Přihlásit se přes Facebook
Poštovné už od 49 Kč

Jena: Využití perokresby při tvorbě vektorové grafiky v Corel Draw

vystaveno: 21.03.2011 | přečteno: 14011x | komentářů: 10 | přejít na diskusi

Výsedek

  1. Skica + perokresba
  2. Skenování
  3. Import + Převod do „bmp“
  4. Vektorizace
  5. Rozdělení + úpravy
  6. Vrstvení + barvy
  7. Finiš

Způsobů, jak vytvořit návrh ve vektorové podobě je mnoho. V tomto tutoriálu vám popíš můj oblíbený způsob tvorby (upozorňuji, že pracuji v programu Corel Draw X3 a některé věci a nástroje se mohou lišit od jiných verzí). Protože mi vždy šlo lépe kreslení na papír než v počítači, začal jsem vymýšlet, jak toho využít při tvorbě návrhů na trička. Jako nejsnazší způsob mi přišla perokresba.

Postup tvorby

Tužkou si zhruba načrtneme obrázek. Poté technickým perem nebo černým fixem vytáhneme obrysy. Důležité je dotahovat černé linky k okrajům. Je dobré kreslit na co největší formát např. A4, aby obrázek neztratil příliš na kvalitě při následné vektorizaci.

Hotovou perokresbu naskenujeme do počítače. Případné nedostatky lze odstranit nebo dokreslit po naskenování v běžném programu na úpravu fotek nebo v malování.

Postup tvorby

Otevřeme si Corel Draw a naimportujeme naskenovaný obrázek (Soubor > Importovat). Poté přejdeme do Corel Photo-Paint (označíme importovaný obrázek a klikneme na Upravit rastr – tato možnost je dostupná pouze pokud máte s Corelem Draw nainstalovaný i Corel Photo-Paint). Následně upravíme obrázek na černobílý (Obrázek > Převést na černobílý > Perokresba). Práci uložíme a vrátíme se do Corel Draw.

Postup tvorby

Nyní můžeme 1bitový obrázek snadno vektorizovat. (označíme obrázek > Trasovat rastr > Perokresba). Nastavíme si pro nás optimální úroveň detailů a vyhlazení a máme zvektorizováno.

Postup tvorby

Dále již budeme pracovat s vektory, uzly a vrstvami. Pro jednodušší práci obrázek přebarvíme na jednotnou barvu a kontrastně obarvíme obrysy dílů (označíme objekt a vybereme barvu na paletě: kliknutím levým tlačítkem volíme barvu výplně, pravým tlačítkem barvu obrysu).

Postup tvorby
Postup tvorby

Zrušíme skupinu, (označíme postavičku > Změnit > Zrušit skupinu), abychom mohli pracovat s jednotlivými objekty. Po rozdělení odstraníme všechny objekty kromě obrysu pro snadnější upravování. Provedeme odstranění přebytečných uzlů a doladíme křivky podle potřeby a libosti (dvojklik na vybraném objektu – dostaneme se tak do tvarového režimu a můžeme mazat a natáčet jednotlivé uzle).

Postup tvorby

Označíme obrys a provedeme rozdělení (Změnit > Rozdělit: křivka).

Postup tvorby

Přehážeme jednotlivé vrstvy tak, aby byl obrys v pozadí a ostatní díly na vrchu (pravým tlačítkem označíme objekt > pořadí). Dle potřeby posunujeme o vrstvu vpřed/vzad. Chce to trošku cviku :).

Postup tvorby

Nad paží potřebujeme vytvořit místo bez výplně. Označíme si tedy objekt, který chceme „odstranit“ a objekt pod ním (použijeme nástroj Odečíst přední objekt od zadního).

Postup tvorby

Nyní přistoupíme k barvení jednotlivých dílů. Po obarvení všech dílů zrušíme kontrastní obrys objektů (vybereme všechny objekty > pravým tlačítkem klikneme na proškrtnuté okénko na barevné paletě) a doladíme barvy.

Postup tvorby

Nakonec přidáme oči, které vytvoříme stejným postupem jako celou postavičku.

Doufám že, vám můj tutoriál přinesl něco nového.
JENA





Diskuse k tomuto příspěvku

Podívej se také do sekce časté dotazy.

jméno:  

Požaduji odpověď Bastard.cz
Upozornit na reakce e-mailem
profilové foto Lojza z Kunratic - nepřihlášený/á  | 02.02.2015
+2
Pomohlo my to moc kdyš sem dělal intro na mynecraft určitě teť budu mýt moc otběratelů
profilové foto Anonym - nepřihlášený/á | 15.05.2017
+2
Jo, s takovou gramatikou budeš mít milion odběratelů minimálně... =D =D
profilové foto Baltazar - nepřihlášený/á  | 02.02.2015
+53
Velmy pjekný návot:-))
profilové foto inmax - profil | 23.03.2011
+2
btw: koukám, že už jsem tiskařsky degenerován, bo všude cpu přesahy, aby tmavší barva aspoň okrajově překrývala světlejší. nevím, jestli to profíci, u kterých bastard tiskne, ocení, ale u mě v práci to bývá k nezaplacení :)
profilové foto RAX - profil | 28.03.2011
+2
Jj mělo by to tak být, ja když už mám konturu, vybarvím si obvykle určité části inteligentní výplní potom to sloučím, přidám nějaký okraj, převedu na objekt a hodim do pozadí
profilové foto inmax - profil | 21.03.2011
+2
jo.. to je přesně to, co na Corelu nesnáším.. je to šíleně složity a zdlouhavy :)
profilové foto jena - profil | 21.03.2011
+3
a pravě proto se těšíme na tvůj tutoriál:)
profilové foto inmax - profil | 21.03.2011
+2
no nevím, jestli je o co stát.. :)
profilové foto RAX - profil | 23.03.2011
+3
Vektorizaci provádím jedině v illustratoru, pak podle potřeby převádím na EPS a dodělávám v Corelu
profilové foto inmax - profil | 23.03.2011
+2
Zkoušel jsem obojí a s totožnými výsledky, takže je to asi fuk, čím vektorizujete. Jen kdybych se konečně naučil s illustratorem, to pak člověk nemusí přepínat mezi programy...