Bastard.cz - úvodní stránka
e-mail:

heslo:

trvalé přihlášení
Zapomenuté heslo?
Košík
Košík zeje prázdnotou...
Přejít do košíku >>
Bastard.cz blog

Video tutorial: Základní funkce Corel Draw

autor: torinek | vystaveno: 01.12.2011 | přečteno: 3442x | komentářů: 2 | přejít na diskusi

Jak jste si možná všimli, většina našich top grafiků "profesně vyrostla" spolu s naším webem. A podobným způsobem podporujeme další. Formou tutoriálů se snažíme přivádět začínající grafiky k lepším a profesionálnějším výsledkům. Teď vám přinášíme video tutoriály pro vektorový editor Corel Draw, které pro nás vytvořil torinek (díky!). Dílů je celkem 10 a dnes se v prvních dvou zaměříme na ovládání a základní funkce Corelu.

Mezi základní představené funkce patří práce s nástroji, kreslení křivek a objektů, Bezierovy křivky, malířské techniky, obrysy, tvary, interaktivní přechody, kontury, interaktivní deformace, průhlednost, kapátko, různé moduly zobrazení, efekty, transformace a ukládání grafiky. Zkrátka je toho celkem dost, ale díky názornému videu a komentáři to určitě zvládnete vstřebat ;)





Pokračování zde...


Školáci v Africe už mají své batůžky od Bastard.cz

autor: Bastard.cz | vystaveno: 10.10.2011 | přečteno: 5185x | komentářů: 23 | přejít na diskusi

Česká neziskovka SIRIRI, jejíž hlavní úsilí je směřováno na podporu obyvatel Středoafrické republiky, jedné z nejchudších zemí světa, dokončila dlouhodobý projekt stavby školy ve městě Bozoum. Aby noví školáci měli v čem nosit učebnice, poslali jsme jim se začátkem nového školního roku přes 200 batůžků.

Před pár dny nově otevřená škola v Bozoum je jedinou školou druhého stupně v regionu velkém jako Morava. Neziskovce SIRIRI se spolu s dary svých přispěvovatelů podařilo postavit dvě zcela nové budovy s několika třídami a se zázemím pro učitelský sbor. Navíc se zavázala, že po dobu následujících pěti let se postará o provoz celé školy, který je vyčíslen na zhruba 400 tisíc korun ročně.

A protože studenti nosí, i když sice jenom jednu nebo dvě, učebnice v ruce nebo v papírových taškách, rozhodli jsme se zaplatit výrobu jednoduchých oranžových batůžků, na kterých je vytištěno logo školy, SIRIRI a naše. Jak je vidět z následujících fotografiích, batůžky se líbily. A to samozřejmě těší i nás :)

Pokud se o činnosti neziskovky SIRIRI chcete dozvědět víc, podívejte se na jejich stránky anebo na jejich Facebook. A nebojte se na cokoliv zeptat. Většinu členů známe osobně a můžeme garantovat, že svoji práci dělají poctivě a s nadšením ;)

PS: Víte, že stačí 81 Kč na zaplacení jídla jednomu sirotkovi na celý měsíc? Přispět můžete jednoduše SMSkou.

Batůžky pro školáky ve Středoafrické republice Batůžky pro školáky ve Středoafrické republice Batůžky pro školáky ve Středoafrické republice Batůžky pro školáky ve Středoafrické republice Batůžky pro školáky ve Středoafrické republice Nově postavená škola neziskovkou SIRIRI ve Středoafrické republice Nově postavená škola neziskovkou SIRIRI ve Středoafrické republice

Pokračování zde...


Navýšeno: 4.000 Kč za realizovaný návrh!

autor: Bastard.cz | vystaveno: 18.08.2011 | přečteno: 5078x | komentářů: 8 | přejít na diskusi

Nově nabízíme dvojnásobnou odměnu za návrh na potisk trička, který půjde do prodeje. Takže už ne dva tisíce, ale 4 000 Kč! Nicméně peněžní odměnou to nekončí. Navíc přidáme tričko s potiskem zdarma a v případě realizace i mikinu zdarma. K tomu se ještě každý měsíc rozděluje 1 000 Kč mezi nejprodávanější designy toho měsíce. Nová výše odměny platí hned pro další kolekci, takže se vztahuje už i na návrhy, které jsou v otevřeném a top hodnocení nyní.

Basty malířemBastard.cz stojí a padá na kvalitních potiscích, a jelikož chceme mít ty nejlepší potisky v Česku, odměníme úspěšné grafiky na české poměry nadstandardní částkou - 4 000 korunami. Jestli tedy máš dobrý a vtipný návrh na potisk a umíš to s grafikou, podívej se do sekce Pro grafiky, kde najdeš všechny podrobnosti.

Za celou pětiletou existenci triko shopu Bastard.cz jsme na odměnách za návrhy vyplatili zhruba 280 000 Kč (fííha, to je víc než čtvrt miliónu :)), celkem bylo návrhů kolem sto třiceti (z toho jedenáct pro novou řadu SELF). A pokud vás zajímá, kdo patří do trojice nejúspěšnějích grafiků, tak to jsou Rax, zuzik a Ladis.

Statusem top grafika se pyšní už přes dvacet Bastardů a je zřejmé, že brzy přibudou další. Už teď je vidět že např. Sketched4Fun, Dindy, Dezik anebo LeArchitecto mají dobře nakročeno a neustále zlepšují své návrhy.

Věříme, že navýšená odměna vás povzbudí ve vaší kreativitě a nakreslíte plno kvalitních návrhů :).

Pokračování zde...


inmax: Jak převést grafiku do křivek (vektorů)

autor: inmax | vystaveno: 30.07.2011 | přečteno: 16997x | komentářů: 10 | přejít na diskusi

Tutorial - vektorizace grafiky

Minule jsme si ukázali kreslení ve Photoshopu, dnes si ukážeme, jak grafiku zvektorizovat (převést do křivek), aby mohla putovat do tisku.

Tutorial - vektorizace grafiky

Jak vidíte, máme obrázek složený ze čtyř barev, každá na samostatné vrstvě s transparentním pozadí.

Tutorial - vektorizace grafiky

Nyní si grafiku musíme předupravit, než ji budeme vektorizovat v Illustratoru. K tomu použijeme Photoshop. Každou vrstvu obarvíme na černou barvu (budeme vektorizovat v režimu „Černá a bílá“). Vrstvy necháme jak jsou a tento „nevzhledný“ obrázek, kde je vše černé, si uložíme jako PSD.

Jena nám ukázal, jak vektorizovat v Corel Trace, my si teď ukážeme, jak vektorizovat v Adobe Illustrator. Adobe Illustrator je vektorový program (obdoba Corel Draw a Corel Trace v jednom). Nevýhodou je, že je jeho ovládání krapet složitější než Corel Draw (aspoň mi to tak připadá) ale když to zvládnete, nic víc k práci s vektorem nepotřebujete. Lze též kombinovat práci v Illustratoru a Corel Draw (zde je však třeba dávat pozor na výrobní verze programů, starší si nerozumí s novějšími).

Tutorial - vektorizace grafiky

Nyní již k samotné vektorizaci v Adobe Illustratoru
Otevřeme si připravený PSD soubor, vpravo v menu vrstev vybereme tu první. V horní liště pak zvolíme „Objekt“ -> „Živá vektorizace“ -> „Volby vektorizace…“ V nově otevřeném okně zvolíme režim „Černá a bílá“. Dále můžeme snížit velikost minimálních ploch, to když máme složitější grafiku, vektorizace pak bude věrnější předloze.

Výsledek budoucí vektorizace můžeme kontrolovat kliknutím na okénko „Náhled“. Nakonec nezapomeneme zaškrtnout políčko „Ignorovat bílé“ (to nám zaručí, že ve výsledku vektorizace nebudou zbytečné bílé objekty, které bychom museli zdlouhavě mazat). Vše nakonec odsouhlasíme tlačítkem „Vektorizovat“. Stejný postup pak opakujeme i u zbývajících vrstev.

Když máme vše převedeno, můžeme jednotlivým vrstvám vrátit svou původní barvu. A máme hotovo. Výsledkem našeho snažení je vektorový obrázek, který můžeme libovolně zvětšovat bez ztráty kvality (to je vlastně důvod, proč jsme celou tuhle srandu podstoupili :).

Tutorial - vektorizace grafiky

Tomáš Eder, inmax, inmaxpictures.ic.cz

Pokračování zde...


zuzik: Práce s linkami v programu Xara Xtreme Pro

autor: zuzik | vystaveno: 29.04.2011 | přečteno: 5756x | komentářů: 14 | přejít na diskusi

V mém příspěvku bych vám ráda popsala, jak vytvořit pěkné křivky pro obrys vašich nových návrhů. Program Xara Xtreme Pro má spoustu různých vychytávek a já se bych se chtěla zaměřit na práci s linkami. K tomu to účelu jsem si vybrala obrázek „Rozpláclá vlaštovka“ :).

1. krok
Po otevření programu si prázdný soubor hned uložíme.

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

2. krok
Rukou nakreslený podklad neskenujeme a importujeme. (FILE → IMPORT → vybrat složku, kde je neskenovaný obrázek uložený → OTEVŘÍT).

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

3. krok
Pro tvorbu linií je nutné naučit se ovládat nástroj „tužky“ (FREEHAND AND BRUSH TOOL). V panelu nástrojů „LINE GALLERY“ (UTILITIES → GALLERIES → LINE GALLERY = obrázek „šipka“) zvolíme šířku linie a požadovaný tvar.

  • Pozn. 1. Během kresby můžeme šířky a tvary křivek měnit podle vlastního uvážení ;)
  • Pozn. 2. Pro lepší práci používáme ZOOM (obrázek lupy)
  • Pozn. 3. Nezapomínáme průběžně ukládat!

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

4. krok
Kreslíme :).

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

5. krok
V případě Vlaštovky jsem použila jednoduché oči – tvorba kruhu.

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

6. krok
Po úpravách, když jsme se svou prací spokojeni, smažeme podklad a máme z části hotovo.

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

7. krok
Pak už jen obrázek vybarvíme. Já jsem například zvyklá vybarvovat v Corelu.

Tutorial - práce v Xara Xtreme Pro

Tak držím palce při tvorbě nových návrhů.
Program Xara Xtreme si můžete stáhnout třeba na Slunečnici.cz.

Zuzana Magrlová, zuzik

Pokračování zde...


inmax: Jak pracuju s Photoshopem při kreslení nových návrhů

autor: inmax | vystaveno: 05.04.2011 | přečteno: 8976x | komentářů: 9 | přejít na diskusi

Tutorial - práce v Photoshopu

V následujícím tutoriálu bych rád popsal základní kroky práce v programu Adobe Photoshop. Důležité je podotknout, že Photoshop je program na BITMAPOVOU grafiku. Abychom mohli odeslat Bastardu grafiku na trika, potřebujeme grafiku ve VEKTORU. Jak vektorizovat bitmapu už popsal ve svém tutorialu Jeňa. Lze samozřejmě pracovat rovnou ve vektorovém programu (Corel, Illustrator,...), ale mně víc vyhovuje tento postup.

Pokud to myslíte s kreslením v PC aspoň trošku vážně, je nutno pořídit si tablet. Kreslení s tabletem je podobné kresbě tužkou na papír, stejně tak tablet rozlišuje tlak pera na podložku. Následující práce je kreslena za pomoci tabletu Wacom Volito 2, což je už starší kousek... Tento a podobné tablety lze pořídit za cenu pod 1000 Kč. To je myslím rozumná investice, pro začátečníky dostačující vybavení :).

Nyní už k samotné práci. Spustíme Photoshop, v liště zvolíme „Soubor -> Nový…“ (klávesová zkratka CTRL+N). Otevře se okno, kde upravíme parametry našeho budoucího díla. Pokud budeme kreslit velmi složitou kresbu, bohatou na detaily, musíme zvolit co nejvyšší rozlišení (velikost plátna), aby bylo vše krásně ostré i při vytisknutí na větší formát papíru. Pokud budeme později převádět grafiku do vektoru, bude výsledek také kvalitnější.

Tutorial - práce v Photoshopu

Po potvrzení voleb se nám konečně otevře plátno pro naše veledílo :). Zvolil jsem rozlišení 3000 x 4000 pixelů, což se ve výsledku ukázalo málo, takže pokud to vaše PC zvládne, vysokým rozlišením nešetřete. Zmenšit obrázek můžete kdykoliv, naopak to beze ztráty kvality nejde.

Tutorial - práce v Photoshopu

Nyní by se vaše pozornost měla zaměřit na okénko s vrstvami (já ji mám vpravo dole). Photoshop umožňuje kreslení ve vrstvách, kdy je možné jednotlivé transparentní vrstvy nezávisle na sobě upravovat a přehazovat pořadí, jak jsou na sobě položené… což je velmi důležité a hodně to usnadňuje práci. Následuje velmi důležitý krok… nikdy, opakuji NIKDY nekreslete na podkladové pozadí. S tím se nedá manipulovat a nejde kreslit pod něj. Takže si vyznačeným tlačítkem na obrázku nebo nahoře v liště „Vrstva -> Nová vrstva“ (CTRL+SHIFT+N) vytvoříme novou transparentní vrstvu umístěnou nad pozadím.

Pokračujeme volbou vhodného štětce.

Tutorial - práce v Photoshopu

Z levého panelu nástrojů zvolíme Štětec. Dále v horní liště zvolíme stopu štětce… vybereme hned tu první, která simuluje tahy pera. Různý tlak pera tabletu na podložku zanechává na ploše různě tlusté čáry.

Nyní se můžeme pustit do samotné kresby. Fantazii se meze nekladou. Pro jistotu si ale zkontrolujeme, že kreslíme do průhledné vrstvy ;).

Tutorial - práce v Photoshopu

Tenkými tahy si načrtneme základní tvary, obraz můžeme lupou přibližovat, chyby mazat gumou. Důležitá je i historie (panel najdeme vpravo nad panelem s rozdělením vrstev), kde můžeme vracet zpět jednotlivé kroky naší práce... To když něco pokazíme nebo chceme překreslit jinak.

Tutorial - práce v Photoshopu

Když máme načrtnuté základy, postupně přidáváme detaily a upravujeme nepřesnosti. Tady nejde moc co radit, chce to hlavně cvičit a pořádně si vykreslit ruku. Knihy o práci s tužkou taky nejsou k zahození... :)

Tutorial - práce v Photoshopu

Doteď jsme kreslili jednou barvou do jedné vrstvy. Pokud chceme grafiku později vektorizovat, je dobré kreslit vždy jednou barvou do jedné vrstvy zvlášť. Když chci tedy teď vybarvit ústa, vložím novou vrstvu pod aktuální s černou kresbou a nakreslím červenou pusu.

Stejně postupujeme i s dalšími barvami. Když máme v obrázku třeba 5 barev, měli bychom mít 5 vrstev.

Tutorial - práce v Photoshopu

Výsledek svého úsilí si nezapomeneme uložit. „Soubor -> Uložit“ (CTRL+S). Tím se nám uloží PSD soubor, se všemi vrstvami a nastavením, abychom se k němu v případě potřeby mohli vrátit a dále s ním pracovat. Pokud se chceme se svým dílem pochlubit třeba na internetu, musíme grafiku uložit do JPG souboru. „Soubor -> Uložit jako...“ a tam změnit formát grafiky na JPG.

To by bylo protentokrát vše… Kreslete, zdokonalujte se. Se svou prací se můžete pochlubit i na mé stránce „inmax pictures“ na Facebooku, kde vám v případě potíží rád poradím.

Tomáš Eder, inmax, inmaxpictures.ic.cz

Pokračování zde...


Dárky za váš nákup

autor: Bastard.cz | vystaveno: 25.03.2011 | přečteno: 4085x | komentářů: 10 | přejít na diskusi
Dárky za váš nákup

Jelikož jsme rádi za vaše objednávky :o), zavádíme nový systém odměn. Ty jsou trojího druhu a jsou odstupňovány podle hodnoty objednávky. Vše je přehledně naznačeno v košíku, takže stačí rychlý přehled:

  • Při objednávce nad 500 Kč: arch s 11 samolepkami zdarma (hodnota 15 Kč)
  • Při objednávce nad 1.000 Kč: arch s 11 samolepkami a 4 placky zdarma (hodnota 95 Kč)
  • Při objednávce nad 2.000 Kč: arch s 11 samolepkami, 4 placky a poštovné zdarma (hodnota 164 Kč)

Na závěr ještě několik poznámek: Poštovné zdarma platí pouze pro Česko, zbylé dárky Slováci dostanou. 4 placky zdarma jsou podle našeho náhodného výběru a není možné si určit, které placky to mají být. Poštovné zdarma se vztahuje jak na platbu bankovním převodem, tak dobírkou.

Samolepky Bastard.cz
Placky Bastard.cz
Poštovné
Pokračování zde...


Jena: Využití perokresby při tvorbě vektorové grafiky v Corel Draw

autor: jena | vystaveno: 21.03.2011 | přečteno: 7454x | komentářů: 7 | přejít na diskusi

Výsedek

  1. Skica + perokresba
  2. Skenování
  3. Import + Převod do „bmp“
  4. Vektorizace
  5. Rozdělení + úpravy
  6. Vrstvení + barvy
  7. Finiš

Způsobů, jak vytvořit návrh ve vektorové podobě je mnoho. V tomto tutoriálu vám popíš můj oblíbený způsob tvorby (upozorňuji, že pracuji v programu Corel Draw X3 a některé věci a nástroje se mohou lišit od jiných verzí). Protože mi vždy šlo lépe kreslení na papír než v počítači, začal jsem vymýšlet, jak toho využít při tvorbě návrhů na trička. Jako nejsnazší způsob mi přišla perokresba.

Postup tvorby

Tužkou si zhruba načrtneme obrázek. Poté technickým perem nebo černým fixem vytáhneme obrysy. Důležité je dotahovat černé linky k okrajům. Je dobré kreslit na co největší formát např. A4, aby obrázek neztratil příliš na kvalitě při následné vektorizaci.

Hotovou perokresbu naskenujeme do počítače. Případné nedostatky lze odstranit nebo dokreslit po naskenování v běžném programu na úpravu fotek nebo v malování.

Postup tvorby

Otevřeme si Corel Draw a naimportujeme naskenovaný obrázek (Soubor > Importovat). Poté přejdeme do Corel Photo-Paint (označíme importovaný obrázek a klikneme na Upravit rastr – tato možnost je dostupná pouze pokud máte s Corelem Draw nainstalovaný i Corel Photo-Paint). Následně upravíme obrázek na černobílý (Obrázek > Převést na černobílý > Perokresba). Práci uložíme a vrátíme se do Corel Draw.

Postup tvorby

Nyní můžeme 1bitový obrázek snadno vektorizovat. (označíme obrázek > Trasovat rastr > Perokresba). Nastavíme si pro nás optimální úroveň detailů a vyhlazení a máme zvektorizováno.

Postup tvorby

Dále již budeme pracovat s vektory, uzly a vrstvami. Pro jednodušší práci obrázek přebarvíme na jednotnou barvu a kontrastně obarvíme obrysy dílů (označíme objekt a vybereme barvu na paletě: kliknutím levým tlačítkem volíme barvu výplně, pravým tlačítkem barvu obrysu).

Postup tvorby
Postup tvorby

Zrušíme skupinu, (označíme postavičku > Změnit > Zrušit skupinu), abychom mohli pracovat s jednotlivými objekty. Po rozdělení odstraníme všechny objekty kromě obrysu pro snadnější upravování. Provedeme odstranění přebytečných uzlů a doladíme křivky podle potřeby a libosti (dvojklik na vybraném objektu – dostaneme se tak do tvarového režimu a můžeme mazat a natáčet jednotlivé uzle).

Postup tvorby

Označíme obrys a provedeme rozdělení (Změnit > Rozdělit: křivka).

Postup tvorby

Přehážeme jednotlivé vrstvy tak, aby byl obrys v pozadí a ostatní díly na vrchu (pravým tlačítkem označíme objekt > pořadí). Dle potřeby posunujeme o vrstvu vpřed/vzad. Chce to trošku cviku :).

Postup tvorby

Nad paží potřebujeme vytvořit místo bez výplně. Označíme si tedy objekt, který chceme „odstranit“ a objekt pod ním (použijeme nástroj Odečíst přední objekt od zadního).

Postup tvorby

Nyní přistoupíme k barvení jednotlivých dílů. Po obarvení všech dílů zrušíme kontrastní obrys objektů (vybereme všechny objekty > pravým tlačítkem klikneme na proškrtnuté okénko na barevné paletě) a doladíme barvy.

Postup tvorby

Nakonec přidáme oči, které vytvoříme stejným postupem jako celou postavičku.

Doufám že, vám můj tutoriál přinesl něco nového.
JENA

Pokračování zde...


3. str.